-

Friidrottsskolan! (längsta inlägget hittills tror jag)

Publicerad 2009-06-18 21:33:36 i ♥ Sommarlovet 2009

Det var ju jag och Ellenor som var ledare för friidrottsskolan(för dom mindre) och så här såg vårt schema ut.

Måndag

Presentera oss. Berätta hur friidrottsskolan kommer att vara.

Namnlek- Ballonglek.

Uppvärmning:

Jogga ett varv runt grusplan, strecha armar (röra armarna åt olika håll), ben (häcksittande, krångliga saker), vader (strecka mot något t.ex en hus vägg) löpskolning (lilla och stora hjulet, spark i stjärten, gå på utsidan och insidan av foten, gå på hälarna och tårna)

Längd:

Hoppstafett då en hoppar och sedan ska dom andra försöka hoppa längre!

Hoppa vanligt. Hoppa med ballong längst ut på pinne. Hoppa över låda.

Fika

Lek: Tagen. Springråttorna.

Löpning:

Löpskolning, reaktionsstarter, 60 m.

Tisdag

Kolla så alla kan alla namn

Värm upp: Tipsrunda i skogen.

Lek: Varg och höna - Ellenor är höna och säger kom alla mina små kycklingar barnen svara vi törs inte för vargen ellenor men kom ändå swen springer dom mot ellenor och ska akta sig för vargen.

Kula

Stöta prick.

Stöta vanligt.

/ Under tiden- stöta gris med lillfingret uppåt.

Fika

Höjd

Vi visar hur man gör. Spring i J. Landa på rumpan. Landa på rygg.

/ Hoppbana över häckar

Lek: Ombyteskinn.

Onsdag

Börja med en lek som heter: Gäddan

Värm upp: jogga ett varv runt grusplan, strecha armar (röra armarna åt olika håll), ben (häcksittande, krångliga saker), vader (strecka mot något t.ex en hus vägg) löpskolning (lilla och stora hjulet, spark i stjärten, gå på utsidan och insidan av foten, gå på hälarna och tårna)

Kast med liten boll

1. Hänga rockringar i träd och sikta.

2. Kasta vanligt.

3. Prickkasta.

Fika

Lek: Dom får bestämma

Häcklöpning:

Spring över utlagda pinnar, koner- ha jämna mellanrum så att det blir rytmiskt. Spring över låga häckar. Spring över låga blå häckar.

Lek: Familjen Olsson.

Torsdag

Värm upp: Lek dom får bestämma (röra armarna åt olika håll), ben (häcksittande, krångliga saker), vader (strecka mot något t.ex en hus vägg) löpskolning (lilla och stora hjulet, spark i stjärten

Stafett

Vi tränar stafett växlingar (visar hur man gör) och kör en runt grusplanen.

Stafett där man först ska hoppa på ett ben, gå/springa baklänges, hoppa jämfota, gå som en pingvin, mm

Fika

Efter det ska vi ha trekamp: 60 meter, kast med liten boll och längd

Och ett kult slut!


Och här är kort från tisdagen:

Här hoppas Moa och hon är jätte duktig men här hoppas hon lite fel :)

Här hoppar Olivia, och här hoppas vi över ett rep till och börja med.

Här hoppar Moa igen

Här är Alice, och här höjde vi repet så dom inte nådde och sen skulle dom
försöka nå.

Medans dom andra (äldre) körde spjut så körde vi kula.

Här stötter Moa och hon kommer till ring nummer 3, vi körde en lek där man
samlade poäng när man träffa en ring.
Ring 1 - 1p
Ring 2 - 2p
Ring 3 - 3p
Ring 4 - 4p
och en ring som var mycket längre bort
Ring 5 - 100p

Här är Olivia, som kom till andra ringen och vart jätte glad

Olivia stöter igen.

Alice stöter.

Här är Alice nära att komma på Ring 1
Sen var det tipsrunda som jag och Ellenor hade gjort

Olivia



Olivia

Alice

Moa

Det var dom dagarna.
Jag sov också över hos ellenor
Vi börjar med Ellenors mammas rabatt









En svart lila ros som håller på att slå ut.


Och när jag var med hon och Felicia och Emmelinda kom ner till oss
och vi ledde ner hästarna till betes hagen typ

Ellenors pappa leder Petit och Tora

och Ellenor Harliken

här är en jätte fin bild på Felicia.

Petit

Harliken
och innan mamma åkte så såg vi på kycklingen dom hade fått

Den är söt söt söt
Innan Jag åkte och fyra Ida (min kusin) så åkte jag till Nina (jätte kul) :)

Hahaha en galen bild på Nina :)
när vi spelar playstation

Sen fikade vi hennes mammas tävlings kakor
(Ninas mamma är med i en bakar tävling och detta var ett av hennes bidrag)

sen pysslade vi och efter det var jag tvungen att åka hem för vi skulle på kalas
Kolla in den här har jag gjort inget hör ihop skorna är inte med byxorna egentligen
händerna som är inuti en fika tog jag från en annan som hade händerna i en fika med mera.
:)
sen åkte vi till kusinerna

lovisa ville inte vara med men Kajsa haha


efterrätten: hallon, blåbär, vanilj och chokladsås mmm

sen nörda vi lite data

och var inne och kolla på Emmas blogg en som gick ut nian i min skola.
På filmen så är det min vikarie Erik som sjunger i cafeterian

Ida som håller händerna för ansiktet
och jag som är i grönt
och Kajsa som sitter och glor bredvid mig


Bilder tagen av: Amanda asså jag som äger Mandisxd.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om

Vad ska man säga....?? finns så mycket ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela