-

Bellman

Publicerad 2009-05-23 19:50:31 i ♥ Dagbok!

gillar ni bellman historier här kommer några:
SAGA 1
Bellman var kissnödig och ställde sig mot ett plank och kissade. Då kom en polis upp till honom och sa:
- Hörre du, du! Det där är emot lagen!
- Nej, sa Bellman, det är mot planket.

SAGA 2

Bellman och en fransk och en tysk stod och skröt.
- Jag fick en bronsmedalj för att jag sparkade en fotboll över ett tvåvåningshus, sa fransken.
- Jag fick silver medalj för att jag sparkade en fotboll över ett fyravåningshus, sa tysken.
Då sa Bellman:
- Jag sparkade en tegelsten över en skyskrapa.Då frågade de andra vad Bellman fick efter det.
Han svarade:
- Ont i foten.

Bellman satt hemma och tittade på fotboll då hans fru kom in och frågade vad det stod.
- 3-0 till Sverige, sa Bellman.
- Oj, vilka är det som har gjort mål? sa frugan och slog sig ner i soffan.
- Det var Andersson och två andra som hette Repris.



SAGA 3

En gång satt Ulla och Bellman på en bänk och tittade på två fåglar som satt på en gren och pussades.
Då sa Ulla:
- Varför kan inte vi göra så där?
Bellman svarade:
- Esch, grenen håller inte för oss!



SAGA 4

En tysk satt vid en bar. Då kom Bellman och sa:
- Jag slår vad om att jag kan dricka upp din öl utan att nudda glaset!
- Okej! sa tysken.
Då tog Bellman glaset och drack!
- Ha! sa tysken, ge mig en femma!
- Här har du femman och tack för en jävligt billig öl!


SAGA 5
Det var en gång en rysk, en tysk och Bellman som var strandade på en öde ö. De fick varsin önskan och först ut var tysken som önskade att fick komma hem till sin familj. Vips, så var han borta. Rysken önskade också att få återse sin kära familj, och vips så var han också försvunnen. Bellman, som tyckte att det blev lite ensamnt på den öde ön, önskade att de andra kom tillbaka igen.


SAGA 6
Det var en gång en rysk, en tysk och Bellman som skulle hoppa från ett torn. De skulle önska sig något som de ville landa i. Först var det ryskens tur. Han ropade:
- Diamanter, så landade han i diamanter.
Sen var det tyskens tur och han ropade:
- Vatten, och landade i vatten.
Till sist var det Bellmans tur. När han hoppade kom han på att han har glömt ta av sig sin klocka, så han ropade:
- Skit också!
Gissa vad som hände då....

SAGA 7

En dag åt Bellman mackor på en brygga, trots att det stod: Förbjudet att äta på bryggan.
Polisen fick syn på honom och röt:
- DU FÅR INTE ÄTA PÅ BRYGGAN!!
Då svarade Bellman:
- Jag äter inte på bryggan, jag äter på mackan ser du väl?!


SAGA 8

Det var en gång en Bellman som hade varit och köpt mjölk och var på väg hem. Han kom till en brant backe och där kom en gammal tant och frågade om han behövde hjälp.
- Nää, sa Bellman, det är bara lättmjölk!

SAGA 9

Det var en gång en rysk en tysk och Bellman som slog vad om vem som hade minst mormor.
- Min mormor sover i byrolådan, sa ryssen.
- Min mormor måste ha stege upp till sängen, sa tysken.
Då började Bellman gråta och sa:
- Min mormor dog när hon hoppade ner från mattkanten!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om

Vad ska man säga....?? finns så mycket ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela