-

Torsta

Publicerad 2009-05-12 18:29:35 i Skoldagar (6:an)

Idag var vi på TORSTA och det var jätte kul. vi var först och kolla på korna och dom var jätte söta.






dom sög på fingrarna och dom var jätte söta. Sen så skulle vi fortsätta till
ett annat ställe där det fanns ormar och marsvin och sånt.

den här bilden på hamstern blev jag jätte nöjd över (det är en kille) söt va?

här är en till det var så typiskt för att dom ville inte bli fotad så dom sprang 
och gömde sig jämt.

sen fanns det också en massa fåglar okey inte en massa kanske bara 10 
st inte vet jag men här är några bilder på dom. Vist är den här fårgeln fin jag gillar färgen på den 
ha ha.

nästan min favorit för kolla in färgerna och vad jämn färgerna är.
sen fanns det också råttor som dom sen ska mata ormarna med.

där kommer den upp ha ha

dom här ser mer ut som ekorar + råttor = ekråtta ha ha
sen såg vi en massa djur som tex:

ödla

sköldpadda

jag vet inte riktigt vad dom heter!?! ha ha
men jag vet att den trivs i värme
kolla in graderna

sen

har tyvärr glömt vad den här lilla djuret heter men det fanns två st i  buren

en ödla som kolla mig rätt in i kameran  den hette typ lejopardgecko 
sen så vad det

en till cool ödla

sen fick vi klappa en orm och det var jätte kul man kan tro att en orm är kladdig och så
men den är mer som var ska man säga som en delfin om ni har klappat en sån

 

där efter så skulle vi till en ladugård som dom hade killingar och dom var jätte söta kolla in dom här bilderna

ljuset blev jätte konstigt på många bilder men Annas var det bra



en som hoppa upp till mig ha ha

nästan alla älskade Alexandra när vi var där och träffa killingar
efter det så for vi och träffa ingen mindre än Emil i lönnebergas bästa vän

små grisar dom var jätte söta men dom nafsa på allt och alla.
och dom var lite läskiga för man var tvungen att vara tyst asså prata inte så högt
och inte göra några snabba rörelser för då sprang dom iväg

en närmare gris bild

många grisar gilla Adam och Alexandra

men jag tror den här grisen gillar rosa (det är ellenor i dom rosa byxorna)
det var en jätte rolig dag och då börja vi kl 9.00 och sluta kl 14.00
ellenor kom till mig kl 6.30 gissa om man var tröt ha ha
men hon kanske kommer imorgon igen vem vet.
vi går se hej då
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om

Vad ska man säga....?? finns så mycket ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela