-

idag

Publicerad 2009-05-14 15:35:28 i Skoldagar (6:an)

idag från början hade vi först hjälpen och då skulle vi lära oss att linda om så man inte förblöder och för att om nån har stukat foten och så skulle vi kunna hjälpa dom som får typ hjärt stopp eller vad det hette

här visar vår lärare hur man lindar om en fot när man har stukat den.
 



här håller jag och felicia på att göra en sak så att jag inte ska förblöda

allt gick så fort att man nästan inte han ta en bild





nästan lindat klart

så och sen om man hade stukat en fot

här är bilden när jag och felicia har lindat varandras fötter ha ha

felicia gör en liten reklam för lindorna ha ha
efter det gick jag på piano. efter det åt vi det var nudlar och det var väl gott.
sen så skulle vi på statsvandring med en tant

så såg hon ut.

hon berätta en ganska intressant sak om den här platsen som jag inte hade en
aning om.

den platsen var mitten av stan eller vad man säger


var hus
       
var några slags åkrar
ganska konstigt jag trodde dom bara hade lagt stenarna som dom ville
ha ha men i alla fall sen fick vi gå en i rådhuset eller vad det heter

för första gången rätt coolt

taken på övervåningen

så här var det i stan för ca 90 år sen inte vet jag
men sen blev det...

så här många hus byggdes under åren
folk kom och bodde här bara för att vi fick en järnvägg
innan det kom ingen för dom tyckte varför ska man bo där.

sen tävlade jätte många kända konstnärer om att få en tavla upp satt och vinnaren vart den tavlan
den var jätte fin

sen han vi med 14.15 bussen hem och nu sitter jag här ses i morgon

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2009-05-14 21:03:30

Vilken rolig dag! Jag har inte varit inne i Rådhuset.

Postat av: Pappa

Publicerad 2009-05-15 07:41:02

Intressant det där med stenarna ! Visste inte det !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om

Vad ska man säga....?? finns så mycket ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela