-

IRONMAN!

Publicerad 2010-08-01 22:47:31 i Schweiz 2010

Dag 4!

Ironman!

Hela dagen följde vi efter pappa så gott vi kunde och såg när han sprang IRONMAN!

För er som inte vet vad det är:

Jobbigt!! men jag skulle kunna göra det men...

Min svaga sida haha! jag är grymt seggggg på att cykla lång..

Hur orkar man!!

Sen jag vet inte om min röv skulle orka fortsätta efter 18 mil på en cykel HAHAHA! jag skulle nog göra såhär om jag var med:

 

Amandas IRSON

WOMEN!

Simning:

Amanda gör sig berädd.....
blåser upp sin badring och sätter på sig sin rosa badmössa, springer fram till första tänkbara person och säger- Skulle du kunna dra mig... :)

Cykligen:

Amanda letar efter sin cykel, hittar den börjar och byta om tycker hon luktar ÄCKLIGT efter att ha åkt på en badring så länge, ställer sig i duschen och tvättarhåret. kliver ut och sätter på mig mina cykel klädder. Tar fram min trehjuling. OCH BÖRJAR kasta ett rep i första snabbast pesrons cykel och liftar me. Nästan framme för ont i rumpan och sätter mig ner och börjar grina, torkar tårarna och letar upp lite is och lägger på rumpan. SEN...

Sprigningen:

Amanda för trött, funderar på att ge upp men orkar inte det. börjar jogga men efter 50 meter blir hon så trött att hon kryper, kryper och kryper men hon ger inte upp NEJ!! hon bara ligger halv död och vet inte vad hon ska göra. Vaknar upp helt pigg och köper en glass. Hon tar fram sin vagn och hoppar in i den och spänner fast den i personen framför migs bälte.

Målgången:

Amanda helt pigg och glad tar sin glass och springer in i mål och blir nummer 1.
TACKAR, TACKAR, TACKAR!
Amanda för trött för att blogga :O
Kanske fortsätter sen...
AMANDA SOMNAR!

 


(Bilder i det här inlägget kommer om några timmar) 

Man börjar med att simma 4 km tror jag att det är, sen fortsätter man upp ur vattnet och direkt och snabbt byta om till cykeldräckt och sen cyklar man i 18 mil, som gå på tid man måste vara klar med cykligen på 8 timmar (SVÅRT) . Efter det ska man snabbt byta om till springar kläder och sen ska man springa/jogga/gå en hel maraton = som är 4 mil. sen efter det om man har klarat det går man äntligen i mål. Man börjar kl 5 på morgon och går i mål ungifär kl 9 på kvällen. Man får men nästan eller typ INEGN äter seriöst ingen dom äter en bra frukost sen så äter dom inget på hela dagen.Nu kommer lite bilder från när pappa sprang IRONMAN!

Kommentarer

Postat av: Louise o Emma

Publicerad 2010-08-03 17:54:39

sv: hej :) tack det sammma !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om

Vad ska man säga....?? finns så mycket ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela